Oldalak

2019. november 11., hétfő

Kelesztés nélküli kalács

Kelesztés nélküli kalács
2 dl habtejszín
2 dl tej
5 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás
2 tojássárgája
1 csipet só
5 ek. cukor
75 dkg liszt
3 dkg élesztő felfuttatva
1 egész tojás a lekenéshez
Dagasztógépbe tettem a hozzávalókat és hagytam hogy a gép szép hólyagos tésztát készítsen.
Nem kelesztettem!!!
Majd lisztezett felületre borítottam és 4fele osztottam.
Az egyik részt visszatettem a dagasztógépbe és adtam hozzá 3evőkanál tejet és 1evőkanál kakaóport.
Egyforma téglalap alakúra nyújtottam a tésztát(kb 25x35cm) és feltekertem mint egy bejglit.
2rúd készült
Az egyik sima a másik kétszínű.
2rúd tésztát összefogtam az egyik végénél s összetekertem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem s lekentem a felvert tojással és szobahőmérsékleten 30percig kelesztettem. Majd hideg sütőbe tettem.
Először 50fokon 10perc
Majd 100fokon 10perc
Majd 150fokon 20perc
Gyönyörűen megkelt a tészta s a bélzete is szép foszlós

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése