Oldalak

2015. május 23., szombat

Kakaós kalács

Hozzávalók és elkészítés: 70 dkg finom liszt, 4 dl langyos tej, 2 evőkanál olaj, 2 tojás sárgája 6 dkg cukor csipet só 2-3 evőkanál kakaó 4 dkg friss élesztő Az élesztőt egy mélyebb edényben elmorzsolom, megszórom egy kis kanál cukorral, majd kb 1 dl langyos tejet öntök rá, s hagyom hogy felfusson. Amig az élesztő felfut, addig kimérem a többi hozzávalókat. A dagasztógép edényébe tettem a 3 dl langyos tejet, az olajat, a tojássárgákat, hozzáöntöttem a felfuttatott élesztőt. A lisztbe belekevertem a sót és a cukrot, s ezeket is belekanalaztam az edénybe. Jó 15 percig dagasztott a gép, majd 10 percig pihentettem, s utána ujra 8 perc dagasztás következett. Ekkor leállitottam a gépet, csak úgy sacc per kábé a felét elcsiptem, s az edénybe maradt másik feléhez 3 evőkanál kakaót adtam, s beledagasztattam a tésztába. (kb 2 perc alatt összekeverte a barna tésztát) Ekkor mindkét tésztát gombóccá alakitottam és két kisebb tálban duplájára kelesztettem, 40 perc alatt. Amikor duplájára keltek, mindkét gombócot ketté vágtam. Először a fehér tésztát nyújtottam ki, jó nagy tepsi formájúra, majd a barnát, amit ráhelyeztem. Ujra a következő fehér gombócot, s a negyedik lapot azaz az utoló barna tésztát is kinyujtottam, ráraktam a már előző háromra és nyújtófával még jócskán nyújtottam rajta egyet.

Két oldaláról elkezdtem feltekerni, s amikor szemben a közepénél összetalálkoztak, kicsit összecsipkedtem, megfordítottam és sütőpapirral bélelt tepsibe raktam. (Végre kipróbáltam a LIDL-ben vásárolt kihúzható formát) Még itt is duplájára kelesztettem. A sütőt előmelegítettem 200 fokra, aljába kis edénybe vizet tettem, a kalács tetejét tojásfehérjével megkentem és 180 fokon 35 perc alatt pirosra sütöttem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése