Oldalak

2013. január 25., péntek

Fokhagymás nyúlcomb almás-hagymás pitével

Hozzávalók: (2 személyre)
2 nyúlcomb
majoranna
rozmaring
zsálya
csipet curry
3-4 gerezd fokhagyma
kb 2 evőkanál kacsazsír


Hagymás lepény:
175 g liszt
110 g vaj
1 tojás sárgája
30 ml víz
1 teáskanál só
Töltelék:
5 nagyobb fej lilahagyma
1 savanykás alma
2 evőkanál gyümölcscukor
3-4 evőkanál balzsamecet
só, bors
tetejére reszelt sajt
A nyulat előző este felöntöttem annyi tejjel, amennyi ellepte, és betettem a hűtőbe egész éjszakára.
Ma elővettem, letörölgettem róla a tejet és bevagdostam a tetejét. Mindkét oldalát sóztam, megszórtam bőven majorannával, zsályával, kakukkfűvel és egy leheletnyi curryvel. A fokhagymagerezdeket felvágtam és belenyomkodtam a vágásokba.
Egy jénai alján eloszlattam 1 evőkanál kacsazsírt, ráfektettem a combokat, és a tetejére is tettem néhány fagyos kacsazsírdarabkát.
Kb. 200 fokra előmelegített sütöbe tettem. 10 perc elteltével felöntöttem 2 dl vízzel. Fedő alatt sütöttem, amíg teljesen megpuhult, majd fedő nélkül pirítottam 5 percig.

A vajat kis kockákra vágtam, és tészta hozzávalóit gyorsan összedolgoztam. Folpackba csomagoltam és 1 órára a hűtőbe tettem. Közben elkészítettem a tölteléket.
Egy serpenyőbe öntöttem a cukrot és kicsit karamellizáltam. Rádobtam a felszeletelt lilahagymát és átforgattam a cukorban. Mikor kicsit már összeesett, beleöntöttem a balzsamecetet is. Sóztam, borsoztam, és addig pároltam, amíg a hagyma megpuhult. Ekkor hozzákevertem az apró kockákra vágott almát is, majd lehúztam a tűzről, és kihűtöttem.
A tésztát 8 részre vágtam és kis vékony köröket nyújtottam. Egy evőkanál tölteléket tettem a közepére, és a széleket ráhajtottam. A megtöltött pitéket visszatettem a hűtőbe, hogy a közben kicsit megolvadt vaj újra megszilárduljon. Fél óra elteltével kivettem a pitéket a hűtőből, megszórtam kevés reszelt sajttal, és 180 fokra előmelegített sütőben készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése