Oldalak

2012. március 2., péntek

Mézes krémes gesztenyés krémmel

Tészta:
40 dkg liszt,
5 dkg olvasztott vaj,
1 kk szódabikarbóna,
2 db tojás,
5-6 ek méz,
csipet só,
pár ek tejföl,
1 púpos ek. kakaópor.

Krém:
1 csomag vaníliás pudingpor,
3 dl tej,
15 dkg cukor vagy édesítő,
10 dkg vaj (eredetileg 20 dkg,de én csak a felét tettem bele),
50 dkg gesztenyepüré,
2,5 dl tejszín,
3-4 cl rum.

Csokimáz:
25 ml víz,
55 g cukor,
75 g étcsoki,
30 g vaj,
2,5 ml ecet.

A tésztához valókat összegyúrom annyi tejföllel hogy puha tésztát kapjak,ne ragadjon.
A tésztát 3 részre osztom és két fólia közt kinyújtom.
Egyesével tepsi hátán kisü kisütöm őket (közepes méretű) 180 fokon halványra.Pár perc alatt megsül egy.

A krémhez a pudingport megfőzzük a tejjel.A vajat kihabosítjuk a cukorral (én édesítőt használtam),és a kihűlt pudinggal összekeverjük,majd a gesztenyepürével,rummal.Végül beleforgatjuk a habfixálóval keményre vert tejszínhabot.

A kihűlt lapokat megtöltjük a krémmel,és leöntjük csokimázzal:vizet cukorral,ecettel felforralom,elzárom a tüzet.Felolvasztom benne először a csokit,majd a vajat is.Ráöntöm a sütire.
1 éjszakát állnia kell a sütinek.


Számomra a gesztenyés sütik ünnepi süteménynek számítanak.Még messze vannak az ünnepek,de mikor megláttam ezt a variációt rögtön le is teszteltem.Nagyon finom így is gesztenyés krémmel,időben leteszteltem:)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése