Oldalak

2014. május 7., szerda

Mimóza szelet

Hozzávalók egy kb. 27 x 38 centis tepsihez:
a tésztához:

  • 60 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 15 dkg porcukor
  • 25 dkg margarin
  • 4 tojássárgája
  • 5-6 evőkanál tejföl

a krémhez:

  • 1 csomag vaníliaízű pudingpor
  • 1 púpos evőkanál liszt
  • 1 tojás
  • 4 dl tej
  • 25 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 2 citroma töltéshez:


    a tetejére:

    • porcukor
    • (tejszínhab)
    • A tésztához gyúródeszkára szitáltam a sütőporral elkevert lisztet, beledaraboltam a margarint, elmorzsoltam.
    • Hozzászitáltam a porcukrot, hozzáadtam a tojássárgáját és a tejfölt is, és szép, egynemű tésztává gyúrtam.
    • Zsírozott, lisztezett tepsi hátán négy egyforma lapot sütöttem belőle - előmelegített, 180 fokos sütőben kb. 12-13 perc alatt egy-egy lapot.
    • Amíg a lapok hűltek, elkészítettem a krémet.
    • A tojást közepes lábasba ütöttem, kicsit elhabartam, hozzáadtam a pudingport és a lisztet, valamint a tejből egy keveset, és simára, csomómentesre kevertem.
    • Hozzáöntöttem a maradék tejet és állandóan kevergetve sűrűre főztem, hagytam kihűlni.
    • A margarint habosra kevertem a porcukorral, majd hozzádolgoztam a kihűlt pudingos krémet, valamint a citromok lereszelt héját és kifacsart levét is.
    • A tepsibe helyeztem az egyik lapot, megkentem a krém felével, rá a második lap, erre házi sárgabaracklekvár, majd a harmadik lap, a krém másik fele, végül a negyedik lap.
    • Finoman kicsit le is nyomkodtam, majd egy éjszakán át érni, puhulni hagytam.
    • Másnap kockákra vágva, tetejét porcukorral meghintve (vagy tejszínhabbal díszítve) tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése