Oldalak

2014. március 27., csütörtök

Húzott, házi rétes

Hozzávalók:
Tészta:
  • 50 dkg liszt
  • 1 nagy tojás vagy 2 kicsi
  • 3,5-4 dl közötti langyos víz
  • 1 tk só
  • 2 ek olaj
  • 1 ek ecet
A rétestészta kenéséhez:
  • étolaj
A töltelékhez:
  • 50 dkg túró
  • 2 dl tejföl
  • ízlés szerint cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • A réteslap kenéséhez:
    • étolaj
    • + kb 4 dl tejföl
Elkészítése:
A vizet meglangyosítom, belekeverem a sót és az ecetet. A lisztet az olajjal,tojással elmorzsolom,majd apránként adagolom hozzá az ecetes,sós langyos vizet. A liszttől függ,hogy mennyi vizet kíván,nálam 3,5 dl víz kellett.
Jó hólyagosra dolgozom ki. Dagasztógépben is elvégezhető a folyamat. 3 cipót formálok belőle.
A tetejét olajjal lekentem és szilikonos sütőpapírral lefedtem úgy,hogy ne kapjon levegőt.
25 percet pihentettem. Az egyik cipót liszttel meghintem, tiszta abroszra teszem.
Tetejét olajjal bekenem és ezután nagyon vékonyra kinyújtom, majd kézzel óvatosan alányúlva kihúzogatom. A széleit levágom. A másik két tésztalapot ugyanígy készítem el. A széleket egy kevés olajjal újra összedolgoztam simára,újból pihentettem.

A túró töltelék hozzávalóit összekeverem, a réteslapot olajjal lekenem, elszórtan megszórtam töltelékkel és tejföllel, majd a két hosszabbik oldalról a közepéig a terítő segítségével feltekerem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem a rudakat, olajjal,majd tejföllel lekenem és 200 fokra melegített sütőben 15 percig, majd a hőt 150 fokra véve készre sütöm.
Vaníliás porcukorral meghintve,melegen tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése