Oldalak

2011. július 29., péntek

CSEVAP - ahogy én készítem

2008.01.27
Hozzávalók:
30 dkg sertéshús, 30 dkg marhahús, 30 dkg birkahús, 1 nagy fej vöröshagyma, 1 kiskanál őrölt bors, 1 kiskanál só, 3 evőkanál étolaj.
Olaj a sütéshez.
(Bevallom, én birkahús nélkül szoktam csinálni.)
 Elkészítés:
A húsokat kétszer ledaráljuk. A hagymát nagyon apróra vágjuk, a három evőkanál étolajban üvegesre sütjük (nem szabad megbarnulnia), majd az olajjal együtt a húshoz öntjük. Sózzuk, borsozzuk, aztán nagyon alaposan összegyúrjuk, majd minimum 2-3 órára, de még jobb, ha hosszabb időre, akár 1-2 napra hűtőgépbe rakjuk.
Sütéskor a fűszeres húsból kolbászkákat formázunk. Én nagyon picikert szoktam. Éppen egy falatnyi mindegyik. De a hagyományos csevap 10-15 cm hosszú.
A kolbászkákat grillen vagy serpenyőben egy kis olajban megsütjük.
De süthetjük a csevapot úgy is, hogy a húsból hurkapálcikára nyomkodunk egy kolbásznyit, és a hurkapálcikánál fogva forgatjuk a grillen.
(Aki szereti, egy kis erőspaprikát is gyúrhat a húsba fűszerezéskor.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése